Forsendelse
Alle ordrer, bliver pålagt et fragtgebyr (med mindre evt. rabatter er angivet) og du betaler naturligvis kun fragt én gang.
Vi sender vores varer enten med Post Danmark eller et transportfirma.
På alle varer i webshoppen kan du se den forventede leveringstid. Det er ikke en garanti for at varen bliver leveret indenfor den angivne tid. (De fleste varer er fremme inden 5 hverdage). Vi tager forbehold for prisfejl, udgåede varer og varer der er i restordre.
Møbler og andre større produkter som ikke kan sendes med Post Danmark bliver sendt med et transportfirma, hvilket godt kan give lidt længere transporttid.
Transportfirmaet ringer altid til kunden for at lave en aftale om leveringstidspunktet.
Tendensshop.dk kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser og evt. omkostninger grundet forsinkelser. Heller ikke i tilfælde af fejlleverede varer eller defekte varer.
Har du fået defekte eller fejlleverede varer, eller ønsker du at reklamere over en vare, anbefaler vi at du sender en email, med angivelse af fejlen og kopi af den oprindelige kvittering, for at give en hurtigere sagsbehandling.
Hvis du opdager en mangel ved varen, skal du klage inden for rimelig tid. Hvis du venter for længe, kan du miste din ret til at få manglen afhjulpet.
Hvis varen er blevet skadet under transporten, skal fragtskaden omgående noteres på fragtbrevet samt give os besked om fragtskaden. Vi anbefaler at kontrollere pakken før fragtmanden kører!
Vi anbefaler på det KRAFTIGSTE at man ikke tager en vare i brug, før reklamationen er færdigbehandlet.
OBS! HUSK, AT POSTKVITTERINGEN OG KOLLINUMMERET PÅ PAKKEN GÆLDER SOM BEVIS PÅ, AT DU HAR RETURNERET VAREN! Hvis det uheldige skulle ske, at returpakken forsvinder under posthåndteringen og ikke når frem til TENDENS's returlager, er det din pligt som afsender at efterlyse pakken hos postvæsenet.
Defekte varer skal returneres i samme stand, som du modtog dem.
Fejl fra TENDENSSHOP's side – Hvis du får leveret forkerte eller defekte varer, tilbagebetaler TENDENS naturligvis portoen for returleveringen.
Tilbagebetaling – Den oprindelige portoafgift og returporto (uanset reklamationsmåde) tilbagebetales kun, hvis TENDENSSHOP kan holdes ansvarlige for fejlen. Beløbet krediteres det betalingskort, som du anvendte, da du købte produktet. Afhængig af behandlingstiden hos dit kreditkortfirma, kan det tage 10-35 dage, før tilbagebetalingen er blevet gennemført. Hvis du har betalt med betalingskort, sker tilbagebetaling også på kortet. Hvis du har betalt via direkte betaling, faktura bliver beløbet sat ind på det angivne kontonummer eller pr. postanvisning.
Levering af vare(r)
For alle leverancer gælder, at levering garanteres til dør i gadeplan. Dette vil dog typisk være til din dør men, hvis varen er for tung eller hvis du bor på en måde, hvor levering besværliggøres f.eks. smalle trappeopgange skal du være klar til at yde assistance til fragtmanden. Dette gælder også ved større varer, hvor det ikke kan forventes, at fragtmanden alene kan bære varen ind i din bolig.
Ved du på forhånd, at der er behov for 2 fragtmænd, hvis du ikke er i stand til selv at hjælpe, så kontakt os venligst for at høre om merpris.
Fragtpriser
Fragtpriserne bliver automatisk udregnet på baggrund af volumen. Du kan til enhver tid se den pågældede fragtpris ved, at lægge de ønskede varer i kurven og derefter gå til din "indkøbskurv".
Hvis du køber for mere end 600 DKK, leverer vi fragt frit i Danmark til brofaste øer, dog er der på de fleste møbler og større ting en fragt på 199,-. Skal vi levere til ikke-brofaste øer er det er fragt tillæg. Kontakt os gerne for nærmere info og pris.
Levering udland
Tendens levere som udgangspunkt over hele verden. Fragtpriserne i netshoppen udregnes automatisk af systemet på baggrund af volumen. Vi forbeholder os ret til at justere fragtomkostningen, da internationale fragtrater kan svinge meget. Hvis vi justere beløbet kontaktes kunden naturligvis og kunden kan på den baggrund selvfølgelig annullere købet.