Vi tyvstarter lidt med mange stærke tilbud, bl.a. på al belysning

Møbler og Design fra bl.a.

Handelsbetingelser    Vi sender til Norge    Vi skickar till Sverige    We ship all over the world

Betingelser på tendensshop.dk

Kundeservice

Handelsvilkår

Herunder finder du de gældende vilkår for at handle på Tendensshop.dk. Alle vores handelsbetingelser overholder naturligvis den danske lovgivning indenfor nethandel og gældende for alle kunder bosiddende i Danmark.

TENDENS ApS, CVR nummer: 27523242

Priser

Alle priser på Tendensshop.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25% moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende, da websitet opdateres dagligt.

Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig.

På Tendensshop.dk kan købsaftaler med børn og unge under 18 år kun indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnet eller den unges vegne.

Beløbet hæves først på din konto, når varerne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Vi gør opmærksom på, at det er vanskeligt at gengive helt korrekte farver på billeder.

På alle ordre pålægges der et ekspeditionsgebyr på DKK 10,00,-

Betaling

Hos tendensshop.dk kan der betales med følgende betalingsmuligheder - der er ingen kortgebyr:

- Dankort & Visa/Dankort
- Visa debet
- Visa kredit
- Mastercard debet
- Mastercard kredit
Internationale kort udstedt i EU
- Internationale kort udstedt uden for EU

- MobilePay
- Bankoverførelse (Kun for bosiddende i udlandet) Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen
- Finansiering Aftalen om betaling via finansiering bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26.
- EAN Betaling

- Du kan også betale med ViaBill. Læs mere her.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter trækkes den rente- og gebyrfrie månedsydelse den 20. i hver måned.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit  

Forsendelse

Alle ordrer, bliver pålagt et fragtgebyr (med mindre evt. rabatter er angivet) og du betaler naturligvis kun fragt én gang.

Vi sender vores varer enten med PostNord eller et transportfirma.

På alle varer i webshoppen kan du se den forventede leveringstid. Det er ikke en garanti for at varen bliver leveret indenfor den angivne tid.

Møbler og andre større produkter som ikke kan sendes med PostNord bliver sendt med et transportfirma, hvilket godt kan give lidt længere transporttid.

Transportfirmaet ringer altid til kunden for at lave en aftale om leveringstidspunktet. 

Har du fået defekte eller fejlleverede varer, eller ønsker du at reklamere over en vare, anbefaler vi at du sender en email, med angivelse af fejlen og kopi af den oprindelige kvittering, for at give en hurtigere sagsbehandling.

Hvis du opdager en mangel ved varen, skal du klage inden for rimelig tid. Hvis du venter for længe, kan du miste din ret til at få manglen afhjulpet.

Hvis varen er blevet skadet under transporten, bedes fragtskaden omgående noteres på fragtbrevet samt give os besked om fragtskaden. Vi anbefaler at kontrollere pakken før fragtmanden kører!

Vi anbefaler på det KRAFTIGSTE at man ikke tager en vare i brug, før reklamationen er færdigbehandlet.

OBS! HUSK, AT POSTKVITTERINGEN OG KOLLINUMMERET PÅ PAKKEN GÆLDER SOM BEVIS PÅ, AT DU HAR RETURNERET VAREN! Hvis det uheldige skulle ske, at returpakken forsvinder under posthåndteringen og ikke når frem til TENDENS's returlager, er det din pligt som afsender at efterlyse pakken hos postvæsenet. 

Defekte varer bedes returneres i samme stand, som du modtog dem.

Fejl fra TENDENSSHOP's side – Hvis du får leveret forkerte eller defekte varer, tilbagebetaler TENDENS naturligvis portoen for returleveringen.

Tilbagebetaling – Den oprindelige portoafgift og returporto (uanset reklamationsmåde) tilbagebetales kun, hvis TENDENSSHOP kan holdes ansvarlige for fejlen. Beløbet krediteres det betalingskort, som du anvendte, da du købte produktet. Afhængig af behandlingstiden hos dit kreditkortfirma, kan det tage 10-35 dage, før tilbagebetalingen er blevet gennemført. Hvis du har betalt med betalingskort, sker tilbagebetaling også på kortet. Hvis du har betalt via direkte betaling, faktura bliver beløbet sat ind på det angivne kontonummer eller pr. postanvisning.

Levering af vare(r)

For alle leverancer gælder, at levering garanteres til dør i gadeplan. Dette vil dog typisk være til din dør men, hvis varen er for tung eller hvis du bor på en måde, hvor levering besværliggøres f.eks. smalle trappeopgange skal du være klar til at yde assistance til fragtmanden. Dette gælder også ved større varer, hvor det ikke kan forventes, at fragtmanden alene kan bære varen ind i din bolig.

Ved du på forhånd, at der er behov for 2 fragtmænd, hvis du ikke er i stand til selv, at hjælpe så kontakt os venligst for at høre om merpris.

Fragtpriser

Fragtpriserne bliver automatisk udregnet på baggrund af volumen. Du kan til enhver tid se den pågældende fragtpris ved, at lægge de ønskede varer i kurven og derefter gå til din "indkøbskurv".

Hvis du køber for mere end 600 DKK, leverer vi fragt frit i Danmark til brofaste øer, dog er der på de fleste møbler en fragt på 150 DKK. Skal vi levere til ikke-brofaste øer er det er et fragt tillæg. Kontakt os gerne for nærmere info og pris.

Fragtpriser til levering i Danmark koster mellem 49 - 150 DKK afhængigt af varen. 

Levering udland

Tendens levere som udgangspunkt over hele verden. Fragtpriserne i netshoppen udregnes automatisk af systemet på baggrund af volumen. Vi forbeholder os ret til at justere fragtomkostningen, da internationale fragtrater kan svinge meget. Hvis vi justere beløbet kontaktes kunden naturligvis og kunden kan på den baggrund selvfølgelig annullere købet.

Fragtpriser til levering i udlandet koster mellem 189 - 3.000 DKK afhængigt af varen og hvilket land varen skal sendes til.

Fortrydelsesret

Som privat kunde har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Tendensshop.dk. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@tendensshop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal blot sørge for at varen er forsvarligt indpakket og afleveret til PostNord, anden fragtmand, eller til os senest 14 dage efter du har givet os meddelelse om fortrydelsesretten. Du betaler selv fragten for returnering, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Varen bedes returneres i originalemballagen. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Ved returnering af lamper må der ikke være klippet i ledningen og den må heller ikke have været monteret.

Hvis varen bliver beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig indpakning, så kan du risikere at miste din fortrydelsesret.

Ved returnering genplaceres varen således i producentens originalemballage og pakkes forsvarligt ind i korrekt fragtemballage. 
Benyt ikke gaffatape eller lign. kraftig tape på originalemballagen, da det kan ødelægge emballagen, ej heller skrive på originalemballagen.
Hvis der benyttes gaffatape eller er skrevet på originalemballagen kan det medføre
 værdiforringelse af varen.

Når du sender varer retur bedes du udfylde vores returseddel.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder særligt for større møbler. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste op til 1.000,-

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Ved bankoverførsel er det derfor vigtigt, at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Tendens
Gåseagervej 8
8250 Egå
Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse:

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  

Mener vi, at betingelserne ikke er opfyldt, for at du kan udnytte fortrydelsesretten, kontakter vi dig pr. e-mail med en begrundelse herfor.

Ingen fortrydelsesret ved specialfremstillede varer

Hvis den bestilte vare skal fremstilles eller tilpasses efter dit individuelle behov eksempelvis polstrede møbler kan varen ikke returneres. Det samme gælder varer, der har fået et tydeligt personligt præg.
Er du i tvivl om du kan returnere en given vare, er du altid velkommen til at kontakte os.

Reklamation

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Du er også meget velkommen til at tage kontakt til os for at lade os stå for returfragten.

Varen sendes til:

Tendens
Gåseagervej 8
8250 Egå
Danmark

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  

Fragtskade

Er der synlige skader på pakken du modtager fra os bedes du nægte modtagelse. Du bør ikke tage imod forsendelsen. Hvis du gør det afviser transportørerne med stor sandsynlighed vores fragt erstatning. 

Hvis der ingen synlige skader er på pakken, men en skade på selve produktet, opfordrer vi på det kraftigste til at du reklamerer til os inden fem dage fra modtagelsen, søn- og helligedage ikke medregnet, da dette letter reklamationssagen overfor transportøren betydeligt. Hvis dette ikke gøres, kan du risikere, at det bliver svært at bevise, at der var tale om fragtskade og der er desværre en stor risiko for, at Tendensshop.dk ikke får skaden dækket grundet fragtskade regler fra transportørerne.  

Ansvar

For at kunne handle hos tendensshop.dk, skal du være fyldt 18 år og være indforstået med de gældende regler for at handle hos tendensshop.dk. Tendensshop.dk er ikke ansvarlige for eventuelle følger, som kan opstå ved anvendelse af varer og tjenester på vores website. Tendensshop.dk, dets ejere, ledelse og medarbejdere samt samarbejdspartner, leverandører og andre involverede parter kan ikke garantere, at tendensshop's webbutik altid er åben.

Tendensshop.dk kan ikke stilles til ansvar for problemer, der er opstået ved anvendelsen af Tendensshop.dk, fx problemer med internetopkobling eller brug af computere eller programmer, som ikke opfylder gældende system- og sikkerhedskrav.

Tendensshop.dk kan ikke stilles til ansvar for problemer som virusinfektioner, som skyldes email eller computernedbrud.

Tendensshop.dk er et registreret varemærke og er underlagt gældende lov og regler om produktsvar i Danmark og EU. Eventuelle tvister og søgsmål skal afgøres af de danske domstole i henhold til dansk lov.

PriceRunner Købsgaranti

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os. Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering.

Det er gratis og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti

Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter.

Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger. Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige brugervilkår for Købsgarantien.

Kundepolitik

Hos Tendensshop.dk har vi en fortrolighedspolitik, og vi respekterer din personlige integritet. Når du bestiller en vare, skal du opgive navn, email-adresse, postadresse, betalingskortnummer og kortets udløbsdato, så vi kan levere din ordre og give dig besked om din ordrestatus. Desuden kan vi anvende disse informationer, når vi skal informere dig om ændringer på vores website eller nye tilbud.

De informationer, du giver os, bliver kun anvendt for at du kan handle hos Tendensshop.dk, for at ekspedere din ordre, og for at vi kan give dig en bedre og mere personlig oplevelse, når du handler hos Tendensshop.dk.

De informationer, vi får af dig, bliver kun anvendt til ovenstående interne formål. Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, kan du altid afmelde det igen. Vi videregiver aldrig dine informationer til tredjepart og vil under ingen omstændigheder sælge, bytte eller udlåne dine informationer.

Personoplysningerne registreres hos Tendens ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Som registreret hos tendensshop.dk, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven.  

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer angående vores kundepolitik, er du velkommen til at sende en email til info@tendensshop.dk 

Den dataansvarlige på tendensshop.dk er Tendens ApS.

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på info@tendensshop.dk, du kan også sende en klage til: 

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, hvis det ikke lykkes os at finde en løsning. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@tendensshop.dk

Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) brugerens næste besøg, hvem brugeren er.

Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC.

Rent teknisk kan "Cookies" deles op i to typer. Den ene type kaldes "sessioncookies". "sessioncookies" er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden. "sessioncookies" gemmes ikke på din PC, men forsvinder når du lukker din web-browser.

Der findes en anden type "Cookie" som kaldes "permanent Cookie" og den gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En "permanent Cookie" er med til at vores server kan genkende din PC næste gang du logger ind på vores hjemmeside.

På Tendensshop.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og skabe øget brugervenlighed.

Du kan læse mere om Cookies her.

Marketing

På tendensshop.dk bruger vi Google Analytics til at opsamle webstatistik. Cookies fra Google Analytics giver os mulighed for at se, hvilke sider der bliver besøgt og hvor trafikken kommer fra mv.

Vi anvender informationerne til, at måle og forbedre brugernes oplevelse samt, at følge op på konverteringer og annoncekampagner. Derudover bruger vi Google AdWords som hjælper os med at registrere brugeradfærd, lønsomhed af online marketing aktiviteter samt til at levere målrettede online annoncer, når du besøger andre websites. Google anvender til tider tredjepartscookies til måling og optimering af konverteringer.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07.08.2018

Hent returseddel her