Retur & Reklamation

Som privat kunde har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Tendensshop.dk. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@tendensshop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal blot sørge for at varen er forsvarligt indpakket og afleveret til PostNord, anden fragtmand, eller til os senest 14 dage efter du har givet os meddelelse om fortrydelsesretten. Du betaler selv fragten for returnering, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Varen bedes returneres i originalemballagen. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Ved returnering af lamper må der ikke være klippet i ledningen og den må heller ikke have været monteret.

Hvis varen bliver beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig indpakning, så kan du risikere at miste din fortrydelsesret.

Ved returnering genplaceres varen således i producentens originalemballage og pakkes forsvarligt ind i korrekt fragtemballage. 
Benyt venligst ikke gaffatape eller lign. kraftig tape på originalemballagen, da det kan ødelægge emballagen. 
Hvis der benyttes gaffatape kan det medføre
 værdiforringelse af varen.

VIGTIGT: Når du sender varer retur bedes du udfylde vores returseddel.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Ved bankoverførsel er det derfor vigtigt, at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Tendens
Gåseagervej 8
8250 Egå
Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse:

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  

Mener vi, at betingelserne ikke er opfyldt, for at du kan udnytte fortrydelsesretten, kontakter vi dig pr. e-mail med en begrundelse herfor.

Ingen fortrydelsesret ved specialfremstillede varer

Hvis den bestilte vare skal fremstilles eller tilpasses efter dit individuelle behov eksempelvis polstrede møbler kan varen ikke returneres. Det samme gælder varer, der har fået et tydeligt personligt præg.
Er du i tvivl om du kan returnere en given vare, er du altid velkommen til at kontakte os.

Reklamation

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Tendens
Gåseagervej 8
8250 Egå
Danmark

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  

Fragtskade

Er der synlige skader på pakken du modtager fra os bedes du nægte modtagelse. Du bør ikke tage imod forsendelsen. Hvis du gør det afviser transportørerne med stor sandsynlighed vores fragt erstatning. 

Hvis der ingen synlige skader er på pakken, men en skade på selve produktet, opfordrer vi på det kraftigste til at du reklamerer til os inden fem dage fra modtagelsen, søn- og helligedage ikke medregnet, da dette letter reklamationssagen overfor transportøren betydeligt. Hvis dette ikke gøres, kan du risikere, at det bliver svært at bevise, at der var tale om fragtskade og der er desværre en stor risiko for, at Tendensshop.dk ikke får skaden dækkes grundet fragtskade regler fra transportørerne.