Møbler og Design fra bl.a.

Handelsbetingelser    Vi sender til Norge    Vi skickar till Sverige    We ship all over the world

Retur & Reklamation

Kundeservice

Retur

Som privat kunde har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Tendensshop.dk. Du skal blot sørge for at varen er forsvarligt indpakket og afleveret til Post Danmark, anden fragtmand, eller til os senest 14 dage efter modtagelsen. Du betaler selv fragten.

Du kan kun benytte dig af din returret, såfremt varen returneres i samme stand og mængde, som du modtog den. Varens salgsværdi må ikke forringes. Varen skal returneres i originalemballagen. 

Udstillingsmodeller kan ikke returneres. Hvis en vare er en udstillingsmodel vil det fremgå i teksten på de pågældende varer. 

Ved returnering af lamper må der ikke være klippet i ledningen og den må heller ikke have været monteret.

Hvis varen bliver beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig indpakning, så mister du din fortrydelsesret.

Ved returnering genplaceres varen således i producentens originalemballage og pakkes forsvarligt ind i korrekt fragtemballage.
Benyt venligst ikke gaffatape eller lign. kraftig tape på originalemballagen, da det kan ødelægge emballagen.
Hvis der benyttes gaffatape kan det medføre at returneringen ikke accepteres.

Når du sender varer retur skal du udfylde vores returseddel.

Hent returseddel her

Hvis du oplever problemer med at få vist retursedlen prøv, at gemme filen på din computer. Dette gøres ved at højre klikke på linket ovenfor og derefter vælge "gem/arkiver som".

OBS! HUSK, AT POSTKVITTERINGEN PÅ PAKKEN GÆLDER SOM BEVIS PÅ, AT DU HAR RETURNERET VAREN! Hvis det uheldige skulle ske, at returpakken forsvinder under posthåndteringen og ikke når frem til TENDENS's returlager, er det din pligt som afsender at efterlyse pakken hos postvæsenet. Defekte varer skal returneres i samme stand, som du modtog dem.

Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes, refunderes varens pris til dig via den samme betalingsmetode, som anvendes ved købet, hvilket kan tage op til 1-2 uger. Ved bankoverførsel er det derfor vigtigt, at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.

Vi anbefaler på det KRAFTIGSTE at man ikke tager en vare i brug, før reklamationen er færdigbehandlet med mindre andet er aftalt.

Mener vi, at betingelserne ikke er opfyldt, for at du kan udnytte fortrydelsesretten, kontakter vi dig pr. e-mail med en begrundelse herfor.

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.

Ingen fortrydelsesret ved specialfremstillede varer

Hvis den bestilte vare skal fremstilles eller tilpasses efter dit individuelle behov eksempelvis polstrede møbler kan varen ikke returneres. 
Er du i tvivl om du kan returnere en given vare, er du altid velkommen til at kontakte os.

Reklamation

Fragtskade

Er der synlige skader på pakken du modtager fra os skal du nægte modtagelse. Du må ikke tage imod forsendelsen. Hvis du gør det afviser transportørerne med stor sandsynlighed fragt erstatning.

Hvis der ingen synlige skader er på pakken, men en skade på selve produktet er det din pligt, at reklamer til os inden fem dage fra modtagelsen, søn- og helligedage ikke medregnet. Hvis dette ikke gøres, er der desværre en stor risiko for, at skaden ikke dækkes grundet fragtskade regler fra transportørerne.